Amikor új munkatárs felvételéről van szó, gondold végig, valóban szükséges-e?
Stratégiában gondolkodó vezető előtte átgondol más lehetőségeket is.
Nem kell természetesnek lennie annak, hogy ha megüresedik egy munkakör, akkor azonnal fel kell venni egy új kollegát!
Gondold végig: szükség van rá? Most nem arra gondolok, hogy osszuk szét a feladatokat terheljük le még jobban a kollegákat és a költségeket úgy tudjuk megtakarítani, hogy kevesebb ember több feladat. Nem.
Itt a lehetőség arra, hogy szervezeti szinten átlásd munkafolyamatokat, feladatokat.
Ehhez pedig az kell, hogy megkéred a beosztottjaidat, hogy priorizálják a munkájukat. Készítsenek egy listát mindenről, amin dolgoznak és írják össze azt is, hogy ezek a feladatok mennyi időt vesznek igénybe. Ezt követően rangsorolják a feladatokat fontosság szerint.
Tetszeni fog nekik? Nem.
Nehezen fognak majd hozzá és nem lesz reális az idő és a fontossági sorba rendezése. De ez nem baj!
Ha elkészültek javaslom nézd át és próbáld meg kiszűrni, van e olyan feladat, amit többen is csinálnak. Garantálom lesz olyan. Ezeket a feladatokat meg kell beszélni, hogy ezentúl ki csinálja.
Kérj a beosztottjaidtól javaslatot azokról a feladatokról melyeket úgy gondolnak, hogy feleslegesek nincs rá szükség, akár megszokásból csinálják, de jelentősége, funkciója már nincs.
Javaslatot kérj, dönteni Te fogsz!
Így nem fogják olyan kockázatosnak érezni.
Készítettem egy Excel táblát a munkafolyamatok összehangolására töltsd le és használd nyugodtan.